DataLayer-event bij succesvolle sollicitatie

Gewijzigd op Vr, 31 Okt om 3:54 PM

Wanneer een bezoeker een sollicitatieformulier succesvol indient, wordt automatisch een DataLayer-event naar de website gestuurd. 


Dit event heet job_submitted en maakt het mogelijk om in Google Analytics 4 (GA4) inzicht te krijgen in het aantal bezoekers dat een sollicitatie daadwerkelijk voltooit.


Met deze meting kun je:

  • Het conversiepercentage van sollicitaties analyseren.
  • Extra signalen doorgeven aan advertentieplatforms (zoals Meta of Google Ads) voor betere optimalisatie van campagnes.

 

DataLayer-event op de website

Het developmentteam heeft onderstaande DataLayer-push geïmplementeerd binnen het sollicitatieformulier:


dataLayer.push({
  event: 'form_start',
  jobId: '196'
 });


Het event wordt automatisch getriggerd zodra een bezoeker het sollicitatieformulier succesvol indient.


Belangrijke details

  • Het event job_submitted wordt één keer per succesvolle sollicitatieversturing verstuurd.
  • Het event form_start (bij start van een formulier) blijft ongewijzigd bestaan.
  • De waarde van jobId is dynamisch en verwijst naar de betreffende vacature.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren