Mijn account geeft me toegang tot een kandidaat-account. Hoe los ik dit op?

Gewijzigd op Wo, 2 Aug, 2023 om 10:36 AM

Het kan voorkomen dat jij en/of een collega een testsollicitatie willen doen in TOOL2MATCH om te kijken hoe het sollicitatieproces van een kandidaat eruit ziet. Op het moment dat je een sollicitatie verricht met hetzelfde mailadres als waar je een Gebruikers-account hebt voor TOOL2MATCH, overrule je het Gebruikers-account met het Kandidaat-account waardoor je geen toegang meer hebt tot TOOL2MATCH als Gebruiker. Hoe je dit oplost en voorkomt in de toekomst, lees je in dit artikel. 


Hoe los je het op als je account is geblokkeerd? 

In het geval dat je account is overruled door een kandidaat-profiel zit er helaas niks anders op dan contact met ons op te nemen. Wij kunnen aan de achterkant jouw account resetten, waardoor je weer toegang krijgt tot je bestaande Gebruikers-account. Aangezien het beter is om dit euvel te voorkomen dan genezen, lees je in onderstaande stappen hoe je dit in de toekomst kan voorkomen. 


Hoe voorkom je dat je account wordt overruled door een kandidaat-account? 

Je hebt de mogelijkheid om binnen TOOL2MATCH bepaalde e-maildomeinen uit te sluiten van sollicitaties. Op die manier voorkom je dat collega's per ongeluk met hun werk-mail en sollicitatie indienen, waardoor ze geen toegang meer hebben tot TOOL2MATCH (als ze al een Gebruikers-account hebben) of dat je ze in de toekomst niet als Gebruiker kan toevoegen. Op het moment dat je van te voren het e-maildomein wat is verbonden aan jouw organisatie uitsluit van sollicitaties, verplicht je collega's om met hun privémailadres te solliciteren waardoor ze er nooit tegenaan zullen lopen dat hun werk-mail geen toegang (meer) heeft tot TOOL2MATCH. 



Stap 1. Open het tabblad "Algemene instellingen"

Ga naar de pagina "Jobsite beheer"... 


... je komt direct uit in het tabblad "Algemene instellingen". 



Stap 2. Scroll naar het kader "E-mail domein invoeren"

Scroll een stukje naar beneden naar het onderste kader op deze pagina "E-mail domein invoeren". 



Stap 3. Vul het e-maildomein in

Klik aan de rechterkant van het kader op het blauwe plusje. Je ziet een veld verschijnen waar je het e-maildomein kan invoeren. 



Let er hierbij op dat je enkel het "e-maildomein" invoert. Je hoeft dus geen volledig mailadres in te vullen, maar enkel wat in het mailadres achter de "@" staat. In onderstaand voorbeeld is het e-maildomein dus "tool2match.nl". 


Vergeet vervolgens niet om op het groene vinkje te klikken om de gegevens op te slaan. 




Stap 4. En nu?

Op het moment dat nu collega's willen solliciteren en hiervoor hun werkmail gebruiken, krijgen ze onderstaande foutmelding te zien tijdens het solliciteren. Het is niet mogelijk om met hun werkmail te solliciteren, waardoor het ook niet meer voor kan komen dat hun Gebruikers-account overruled wordt. 




Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren